17.9.08

farkındasın ki 4 doğru 1 yanlışı götürür

alt shift yapa yapa canından bezen ben. ordan oraya koşturup fransızca dersi alabilmek için helak olan ben. kütüphanede bi türlü aradığını bulamayan ben. onun yerine beğendiğini alan ben. daha bismillah demeden, hocayı bile görmeden calculus çalışan arkadaşlarını anlayamayan ben. alman hocanın ingilizcesini anlamayan, amerikalı hocayı görünce vatan toprağına adım atmış gibi sevinen yine ben. aradığı topluluğa bir türlü erişemeyen tabi ki ben. ders programı 3er saatlik boşluklarla dolan yegane kişi ben. bozuk parası olmadığı için "biz size sonra verelim hocam" a sürekli maruz kalan tek saf ben. "kış gelince, kar yağarsa ben bu merdivenlerde kayıp düşerim" diye gözlem yapan ben.
ama fransızca öğrenince daha güzel bi insan olucam. söz.

5 yorum:

Hüma dedi ki...

of var ya çoook daha anlayamayacağın şeyler olacak: mesela, ucuza bir açma yemek isteyeceksin her öğrenci gibi, 10YTL kekimiz var denecek, sonra postaneye gitmek isteyeceksin, tırmanman gerekecek resmen, hoca ödev verecek, sen ödevin ne olduğunu anlayamamışken, "first draftlarını" kontrole gelecekler, bütün güzelim hocalar dolacak, sana asla yer kalmayacak o sınıflarda, bütün sınavların üstüste gelecek, bi de üstüne mayfestte kesin 5 sınavın olacak:)

vs vs. suan cok isim var, aklıma hızlıca gelenler bunlar, yoksa sayfalarca yazarım:)

ama yine de en güzel günlerin olacak. bekle ve gör...

(emailini gördüm. ben de geçen gün aynı şeyi düşündüm, benim geçtiğim koridorlarda şimdi dide yürüyo diye..bu arada keşke manken olsam:) sadece tek işim bu olsa...)

mucuk.

dide dedi ki...

evet ben bugün o keklerden birine baya para verdim :)
bi ne var biliyo musun bir sürü tanıdık insan var geçmişten. bazılarıyla görüşmek bile istemiyorum. ama elim mahkum be hüma.

tyler dördın dedi ki...

monşer, fransızca örenip benimlen telefonda konuşmalısın. ivit, böyle yapmalısın :)
heveslen bekliyorum o günü :D
benm bıle konuşmam o kadar iyi diil ama çalışırım söz :D

bi sandalye çek ve otur. dedi ki...

''hocayı bile görmeden calculus çalışan arkadaşlarını anlayamayan ben.''

sanırım etraf böyle insanlarla dolu. zira tanrı'nın sıcaklığını biz kullarına dünya'da cehennem ateşini göstermek üzere ayarladığı bir şehirde yazın ortasında ceza hukuku çalışan ...lar (boşlukları deli gönülden geçenlere göre dolduralım) var. ve bu zat-ı şahaneler büt. için de değil, seneye hazırlık olsun deyu çalışıyorlardı dersi.

yalnız çok büyük zevkle söyleyebilirim ki, canına yandığımın dili o kadar güzel bir dil ki uğruna sabahın köründe kalkıp iki vasıta değiştirip dilin dışarda okul aradıktan sonra fransız hocanın ''bonjuuuuğ'' demesiyle seni bir anda dağda dedesini ve peter'i görmüş heidi kız kadar heyecanlı ve mutlu edebiliyor (:

Hülya Konar dedi ki...

ben herzaman fransızcanın çok kibar bir dil olduğunu ve özellikle fransızca konuşmanın bayanlara çok yakıştığını düşünmüşümdür...elbette öğrenmesi gırtlak uyumu açısından kolay değil ancak hangi yabancı dili öğrenmek kolay ki?

sana fransızca konuşmanın çok yakışacağını hatta birgün fransızca yazdığın bir blogun olacağını düşünüyorum...

hayır hayır düşünmüyorum eminim ben...