21.3.09

clark kent


clark kent'i buldum sandığım şu günlerde metabolizmam beni ziyadesiyle zorluyor.

önce barsaklarımdaki parazitler, şimdi de 20'lik diş sendromuyla karşı karşıyayım. evrimsel sürecimizin biz armağanı olan ve aslında körelmesi gereken 4 tane nur topu gibi 20'lik dişle nasıl başedeceğimi bilemiyorum. işin komiği doktorlar da bilemiyor. hepsinin ayrı bir ekolü olmasından dolayıdır ki farklı çözüm önerileri sunuyorlar. en korkunç olanı ise "kalsın onlar çekmeyelim, tel takıp diğerlerine uygun hale getiririz" oldu.

evet, bu konuda ciddi önerilere ihtiyacım var. kuzenim şöyle yapmıştı süper oldu, arkadaşım çektirdi rahat etti diyenleriniz varsa tez yoldan paylaşsın benimle. lütfen.

12 yorum:

91 dedi ki...

bir işarkadaşım çektirdiydi, yaklaşık 1,5 ay önce. şu anda çok rahat ama, resmen 2saate yakın bir ameliyat gibi geçmiş 2 dişin alınması. o süreç zordu. ameliyatı/çektirmeyi son çare olarak düşün bence.

Unknown dedi ki...

Muhteşem ötesi dişçim sayesinde 2 seansta tamamen gömülü olan 4 adet 20lik dişimi çektirdim ve her seansın 2 gün sonrasında ceviz, fındık, deveci armudu yiyordum. Yani çektir, uğraşma. O dişler gereksiz.

Adsız dedi ki...

ben ameliyatla aldırdım çıkmadan kurtuldum. çektir hiç durma, telle melle uğraşmaya değmez.

Adsız dedi ki...

telsiz diş telsizdir içe.. iç'te telsiz var mı?

dide dedi ki...

91: aldırmayı delicesine istiyorum. sindirime bi katkısı yokmuş zaten en arkada sap gibi duruyo onlar.
H2O2: dişçinin adresini filan hemen ver nolur. gerçi istanbuldadır eminim ama bi ara gelip çektirebilirim yani :) hem de benimkilerin hepsi çıktı. daha zahmetsiz olur diye umuyorum.
mrrr: uygun doktoru bulduğumda aynen öyle yapmayı düşünüyorum (:
adsız: telsiz yok içte. gerek var mı?

Adsız dedi ki...

gereksiz, elbette iç-dış ayrım olmaması hoş, öyleyse telsiz olsun..

Zeynep dedi ki...

öncelikle dişçi değilim, vereceğim bilgileri dişçimden öğrenmiştim. günahı boynuna.

20'lik dişlerim daha 20 yaşıma bile gelmeden -ağrısız, sızısız- çıktı.
sonra şekerim, dişçi dedi ki "zeynepçim, bunları çekelim. çünkü bu dişler artık kullanılmayan dişler. insan hala evrim geçirdiği için bu dişler kullanılmıyor, artık ihtiyacı olmadığı için de bu dişler ya geç çıkıyor ya da bazı insanlarda hiç çıkmıyor.
o yüzden dişler de kökleri de hiç sağlam değil. üstelik çeneyi de sıkıştırıp dişlerin düzenini bozuyor.
hatta kadınlar hamile kaldıklarında kalsiyum eksikliği yüzünden ilk bu dişleri çürüyor."
ben zaten dişlerim yamulmasın diye dünden razıydım.
kısa aralıklarla teker teker 4 dişi de çektirdim.
uyuşturucu spreyi sıktı, iğneyi yaptı, tık diye çekti hepsini.
hakkten kökleri sağlam olmadığı için hiç zorlanmadım.
çenem de çok rahatladı.
bu yüzden ben herkese gidip çektirip kurtulmalarını tavsiye ediyorum.

ama bazılarınınki biraz daha zor olabiliyormuş. bazen diş tam çıkmamış oluyormuş, operayonla alıyorlarmış falan filan.

eğer dişlerin çıktıysa git çektir derim ben :)

Zeynep dedi ki...

500 kez dişler demişim.

tyler dördın dedi ki...

benim 20lik dişim çıktı mı çıkmadı mı onu bilmiyorum da dişçiden korkarım. eskiden korkmuyodum sonradan korku geldi yiee.
ama lisedeyken bi röntgende görüktüğü kadarıyla yamıklarmış, yanlarındaki dişe doğru çaprazlama duruyolarmış. çıkabilir de çıkmayabilir de demişlerdi. 20lik diş durursa noluyö.

onu bırak da ya vefasızlığına, unutkanlığına ne demeli matmazel.

dide dedi ki...

hepiniz mükemmelsiniz. nedense mutlu oldum. hayatımın dişçisini bulduğum anda çektirip kurtulucam.

MorKoyun dedi ki...

ben hala o hayatimin discisini bulamadim. ust ikisi cekildiginde alttakiler gomuktu. disciye ben sonra bir ara ugrarim dedikten sonra 5 yil gecti. 5 senede alttaki iki, gomuk hayattan sikilip disari cikti ve gercek anlamiyla azima sicti. disciyi bul cektir, bana da bilgilerini gonder, sevabina.

Botan Isik dedi ki...

Bende iki adet yirmilik diş bulunmakta. Alt dişlerimde yamukluk vardı, tel kullanmıştım. Ne hikmettir altta yirmilik diş yok. Üstte ise iki adet var, birinin yeri varken diğeri de kendine yer açmaya çalışıyor gibi. En azından ağrım sızım yok şimdilik.